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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 30 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.
Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm: Stellenausschreibung.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 21. Februar 2020, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle

 

WMO - JPO in Administration, OSG, Geneva


Junior Professional Officer (JPO) in Administration, OSG, Geneva
Sector/Unit: Business Processes and Performance Management; Administration
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Participates in the analysis, modelling, optimizing, implementation, automation, monitoring and evaluation of WMO key organizational processes (e.g. planning, monitoring and evaluation, risk and quality management, management of organizational performance etc.)
  • Apply business intelligence and data analysis methods to support planning, monitoring and reporting, including the development of performance and decision-support dashboards for the Executive Management and the Board of Directors
  • Contribute in the preparation of policy and procedures documents (e.g. Rules, Standing Instructions, working practices)
  • Assist and engage in the organization of workshops, meetings and interactive sessions with Departments to discuss continuous improvement opportunities
  • Carries out research on best practices within the UN system and other international organizations
  • Contribute to the development of tools to monitor processes and research opportunities for process automation
  • Support data quality assurance and the production of periodic reports, presentations, story maps, infographics and visualizations;
  • Prepare training materials and various presentations for different audiences (Executive Management, Board of Directors, subject-matter experts and staff at large)
  • Performs other duties as required.


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s degree in in business administration, computer science or other relevant field of study, preferably with some exposure to or interest in business process management, project management, business intelligence and automation.


Experience:

  • A minimum of two years of work experience in one or more of the following areas: administration, business intelligence and process management, and project management


Key Competencies:

  • Excellent knowledge of English. Knowledge of other official languages of the WMO Secretariat would be an advantage. (The working languages of the WMO Secretariat are English and French. The official languages of the Secretariat are Arabic, Chinese, English, French, Russian and Spanish.)
  • Ability to work efficiently in a multicultural environment. Good knowledge of methodologies used for business process management and project management. Excellent IT skills. Good communication skills.