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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 30 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.
Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm: Stellenausschreibung.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 21. Februar 2020, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle

 

UNESCO - JPO in Innovations and Digital Transformations, Paris


Junior Professional Officer (JPO) in Innovations and Digital Transformations, Paris
Sector/Unit: ICT in Education, Science and Culture Section
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

The JPO will work on « frontier technologies », including artificial intelligence, and more generally:

  1. Support the analysis of innovation trends and the policy environment surrounding the use of ICT and frontier technologies for development;
  2. Assist in the design of projects to harness digital innovations in support of achieving the Sustainable Development Goals related to UNESCO’s fields of competence; assist in overviewing and assessing the implementation of these projects.
  3. Contribute to related communication, outreach, advocacy, resource mobilization, implementation, evaluation and reporting;
  4. Support knowledge management, conduct relevant research and analysis, draft relevant briefings, talking points, speeches, and response letters, and facilitate information sharing within UNESCO and among its stakeholders, notably in the framework of the AI Intersectoral Task team


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s degree in the field of communication and information, political science, international relations, or related fields.


Experience:

  • A minimum of two years of work experience in the field of communication and/or information, including at least one year of experience in an international environment.


Key Competencies:

  • Excellent computer skills.
  • Proven skills in analysis, organization and coordination;
  • Ability to ensure the accuracy of documents and reports, through research, referencing sources and consultations, with particular attention to detail;
  • Excellent interpersonal skills, including the ability to interact with a variety of actors and work effectively and respectfully in a multicultural environment;
  • A strong sense of ethics, professional integrity, diplomacy, tact and discretion;
  • Proven ability to work effectively under pressure, manage high workloads and tight deadlines, and act flexibly to adjust work schedules and priorities
  • Excellent English or French language skills.