bfa

 

Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 30 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.
Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm: Stellenausschreibung.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 21. Februar 2020, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle

 

UNHCR – JPO, Associate Programme Officer, Tripoli


Junior Professional Officer (JPO)  Associate Programme Officer, Tripoli
Sector/Unit: Programme
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Assist in the process of selection and retention of partners for the implementation of UNHCR funded projects
  • Assist in budget discussion with partner, developing Project Partnership Agreements and amendments
  • Assist in facilitating the audit exercise and ensure timely closure of projects
  • Monitor implementation of risks associated with Operations and keep the risk registry updated
  • As part of multi-functional team, assist in developing the country operation plan in compliance with global strategic priorities and regional priorities as well as existing policies, procedures and instructions
  • Assist in proper data collection, use and monitoring of baselines, performance and impact indicators to analyse project/programme progress and implementation and advise project partners and senior management on any corrective actions
  • Carryout project monitoring, review periodic, mid-year and final project partners’ reports, liaise with relevant units to validate the report and provide feedback to project partners
  • Assist in donor-relations matters such as drafting of project proposals and reports
  • Perform other duties as required.


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s degree in Business Administration, Economics, Social Science or related field.


Experience:

  • A minimum of two years of work experience of previous job experience relevant to the function. In an international capacity: 1 year.


Key Competencies:

  • Excellent Computer Skills in MS Office, knowledge of UNHCR specific programmes (MSRP, Focus, etc.) is an asset