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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 30 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben.

Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 19. Februar 2021, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle


IOM - JPO, Data and Knowledge Officer GMDAC, Berlin


Junior Professional Officer (JPO), Data and Knowledge Officer, Berlin
Sector/Unit:  Global Migration Data Analysis Centre (GMDAC)
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Support knowledge management for the Knowledge Platform and Connection Hub by backstopping the curation, collection and upload of content by different actors on different migration themes and GCM objectives globally, regionally, nationally and locally.
  • Reach out to countries in different regions of the world to include their practices in the Knowledge Platform, and foster peer-to-peer learning via the digital formats offered by the Connection Hub.
  • Support close coordination with the Secretariat of the UN Network on Migration which manages content upload of the existing Network website where the Knowledge Platform and Connection Hub will be hosted.
  • Assist with the management and update of the roster of experts for peer review of content and backstopping their work in relation to the KP and CH.
  • Support the creation of and facilitation of new discussion fora and communities of practice of the Connection Hub.
  • Assist in coordinating the work of Core Working Group 1.2 on the KP and CH, including organization of meetings, updates, note-taking and ensuring follow-up of action points.
  • Help to prepare webinars and other presentations on the KP and CH.


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s Degree in Migration, Social Sciences, Economics, Demography, or a related field.


Experience:

  • Minimum of two to three years of work experience on migration data collection and analysis and/or knowledge management on migration.


Key Competencies:

  • Excellent communication skills in English.
  • Working knowledge in French, Spanish, Arabic, Chinese, and/or Russian is an advantage.
  • Computer/software literate, preferably knowledgeable in Microsoft Office, Adobe Acrobat and Photoshop with experience of maintaining a website.
  • Experience with Drupal web development software an advantage.