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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 30 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben.

Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 19. Februar 2021, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle


UN-OCHA - JPO in Humanitarian Affairs-CBPF-New York


Junior Professional Officer (JPO) in Humanitarian Affairs, New York
Sector/Unit: Humanitarian Affairs / Humanitarian Financing
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Prepare background information, talking points and key messages related to CBPFs for use in OCHA Senior Management briefing materials.
  • Support regular outreach and dialogue with key stakeholders including oversight departments, other UN agencies, non-governmental organizations, diplomatic missions, donors, and prepare related background material.
  • Prepare or contribute to the preparation of various written reports, documents and communications.  
  • Work in conjunction with the primary focal point on compliance and oversight issues related to implementing partners in CBPFs; keep abreast of latest developments, liaise with other humanitarian organizations, donors, etc., ensure appropriate monitoring and reporting mechanisms.
  • Review and provide advice on policy issues and management response related to audits and evaluations of the CBPFs.
  • Provide support to the field offices on the development of appropriate risk management frameworks.
  • Organize and participate in work groups, meetings, conferences, consultations with other agencies and partners on humanitarian financing and emergency relief-related matters.
  • Undertake and provide support to technical assistance and other field missions.
  • Organize and participate in work groups, meetings, conferences, consultations with other agencies and partners on humanitarian financing related matters.


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s degree in political science, social science, public administration, international studies, economics or a related field.


Experience:

  • A minimum of 2 years of relevant work experience in humanitarian affairs, emergency preparedness, crisis/emergency relief management, rehabilitation, development, or other related area.
  • Experience in humanitarian project management is highly desirable.
  • Relevant experience in risk management, oversight, compliance and/or audit is highly desirable. Humanitarian field experience is desirable.


Key Competencies:

  • Fluency in English.
  • Knowledge of another UN official language is an advantage.