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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 30 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.
Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm: Stellenausschreibung.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 21. Februar 2020, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle

 

OECD - JPO, Junior Policy Analyst, Paris


Junior Professional Officer (JPO), Junior Policy Analyst, Paris
Sector/Unit: Council and Executive Committee Secretariat (SGE/CES)
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Co-ordinate inputs from the Secretariat and Member countries’ Delegations;
  • Conduct analysis, review/synthesis of documents;
  • Contribute to the preparation/drafting of briefs for the Chair in advance of meetings;
  • Contribute to the drafting of Summary Records of and follow-up to meetings.
  • Contribute to the drafting of analytical reports on issues of interest to the Council and Executive Committee and to special projects, as well as ad-hoc notes and speaking points for the Director.
  • Keep abreast of key international policy issues of relevance to OECD mandates, in particular with respect to identified OECD priorities.


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s degree in international relations, political science, international law or public policy/administration, or the equivalent experience in public administration. Good general knowledge of economic and social issues, their policy implications and their international dimension.


Experience:

  • A minimum of two years’ experience in public administration or a related area.
  • Involvement in or exposure to governing body processes;


Key Competencies:

  • An excellent written, including drafting, and oral command of one of the two official languages of the OECD - English and French -  and working knowledge of, or willingness to learn, the other.
  • Ability to learn quickly and apply new concepts and techniques confidently.
  • Well-organised, methodical and analytically independent.
  • Teamwork and strategic networking
  • Capacity to draw out well-grounded conclusions from analyses.
  • Capacity to draft clearly and concisely in one of the OECD’s official languages.
  • Good interpersonal skills.