bfa

 

Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)

Die Bundesregierung hat mit mehr als 20 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als JPO geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 23. August 2019, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle

 

FAO  - JPO, Associate Professional Officer, Responsible Agricultural Investments, Rome, Italy


Junior Professional Officer (JPO), Associate Professional Officer - Responsible Agricultural Investments, Rome, Italy
Sector/Unit: Private Sector and Responsible Agricultural Investments Unit (PSPS), Partnerships Division (PSP)
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Carry out basic research on selected aspects of programmes, operations and other activities; collect, analyse and present statistical data and other information gathered from diverse sources.
  • Provide substantive support for policy coordination and evaluation functions, including the review and analysis of emerging development issues and trends, participation in impact evaluation or equivalent studies.
  • Participate in survey initiatives; issue data collection tools, reviews, analyse and interpret responses, identify problems/issues and prepare preliminary conclusions;
  • Contribute to the preparation of various written outputs, e.g. draft background papers, analytical notes, sections of reports and studies, inputs to publications.
  • Undertake outreach activities; participate in the development of training workshops, seminars; participate in and makes presentations on assigned topics/activities.
  • Participate in field missions, including provision of substantive and administrative support, data collection, etc.
  • Coordinate activities related to budget funding (programme/project preparation and submissions, progress reports, financial statements) and preparation of related documents/reports (pledging, work programme, programme budget.).


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s Degree in business administration or public administration, social science, political science or a related field.


Experience:

  • Three years of relevant experience in project or programme management, administration or related area.
  • Work experience in more than one location or area of work, particularly in field positions is desirable


Key Competencies:

  • Working knowledge of English, French or Spanish and limited knowledge of one of the other two or Arabic, Chinese, Russian.
  • Excellent writing, analytical and conceptual skills.
  • Computer processing skills.