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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)/Beigeordnete Sachverständige (BS)

Beigeordnete Sachverständige (BS) sind international bekannt als Junior Professional Officers (JPOs), Associate Experts (AEs) oder Associate Professional Officers (APOs). Die Bundesregierung hat mit etwa 20 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als Beigeordnete Sachverständige geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO/BS-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 22.Februar 2019, 24.00 Uhr MEZ

 

Kurzprofil der Stelle


UN-Secretariat – JPO in Administration, United Nations Office of the Assistant Secretary-General for Central Support Services, New York


Junior Professional Officer (JPO) in Administration, New York
Sector/Unit: United Nations Office of the Assistant Secretary-General for Central Support Services (OASG/OCSS), Department of Management (DM)
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!
 

Main duties and responsibilities:

  • Coordinates administrative and management matters with the Offices within OCSS to ensure that all background information relative to meetings attended by the ASG/OCSS and other senior officials are properly collected and organized.
  • Reviews minutes of the Headquarters Committee on Contracts and the Headquarters Property Survey Board, provides analysis of recommendations and ensures appropriate follow-up actions are taken.
  • Assists in coordinating the preparation of reports to the General Assembly and responses to the oversight bodies on central support services matters.
  • Prepares briefings, talking points and presentations for the attention of the ASG/OCSS.
  • Prepares minutes of meetings, identifies follow-up actions emanating from the decisions taken at the meetings and ensuring that the concerned offices/units within OCSS take the needed actions.
  • Reviews documents, conducts research and analysis of various administrative issues, as assigned.
  • Drafts correspondence for the signature of the ASG/OCSS, as appropriate.
  • Assists the ASG/OCSS and the Special Assistant by ensuring that all issues requiring their immediate attention and/or action are followed through.


Profile of qualification:

Education:

  • Master´s Degree in business or public administration, finance, international relations, law or related area.  


Experience:

  • Minimum of two years of relevant work experience in research, coordination and preparation of briefings and talking points.
  • Relevant experience in an international organization and experience is an asset.


Key Competencies:

  • Fluency in oral and written English is required.
  • Knowledge of another UN language is desirable.
  • Proven analytical and evaluative skills and ability to conduct independent research and analysis, identifying issues, and formulating options and recommendations.
  • Advanced knowledge of Microsoft Office (Word, Excel, Power Point)
  • Professionalism
  • Teamwork
  • Planning and organizing