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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)/Beigeordnete Sachverständige (BS)

Beigeordnete Sachverständige (BS) sind international bekannt als Junior Professional Officers (JPOs), Associate Experts (AEs) oder Associate Professional Officers (APOs). Die Bundesregierung hat mit etwa 20 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als Beigeordnete Sachverständige geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO/BS-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 22.Februar 2019, 24.00 Uhr MEZ

 

Kurzprofil der Stelle

 

UNEP- JPO, International Chemicals Management, Geneva


Junior Professional Officer (JPO), International Chemicals Management, Geneva
Sector/Unit: The Strategic Approach to International Chemicals Management (SAICM), Secretariat, Chemicals and Health Branch, Economy Division
Duration: 2 year with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!


Main duties and responsibilities:

  • Provide substantive and organizational support to the organization of SAICM meetings, the fifth International Conference in 2020, the third Open-ended Working group, the Third Meeting of the Intersessional Proccess and other aspects of the intersessional process considering beyond 2020 and regional meetings such as back-to-back meetings with other organizations.
  • Support logistics, registration,  planning and evaluation of meetings;
  • Stakeholder liaison and participation;
  • Assist in the preparation of written imputs, including background papers and meeting documents for the above-mentioned meetings.
  • Assist with the preparation of SAICM progress reporting and contribute to the results based management, reporting and porgramme information and Mangemnet System (PIMS).
  • Design and implement legal instruments such as Letters of Agreements, Small Scale Funding Agreements, and Memoranda of Understanding.
  • Coordination and support to stakeholders working on SAICM emerging policy issues and linking to the 2030 Agenda for Sustainable Development.
  • Contribute to communication and advocacy activities of the SAICM Secretariat, particularly on the successes of SAICM, webpage news stories, events and general support.
  • Performs other duties as required.


Profile of qualification:

Education:

  • Master’s degree in a field related to environment, economics, health, engineering, chemicals management, international relations, business administration, or social sciences or equivalent experience.


Experience:

  • Minimum 2 years of experience working on sustainable development and/or health related issues.
  • Prior experience at the international level is advantageous.
  • Prior experience in project development and/or implementation and in developing partnerships is an advantage.


Key Competencies:

  • Fluency in English is essential. Working knowledge of other UN languages is an asset.
  • Interest in learning new issues on complex substantive matters.
  • Basic computer skills, including use of project management software and spreadsheets;
  • detail-oriented;
  • ability to establish and maintain effective working relations within a multicultural working environment.
  • Competencies: Communication, teamwork, client orientation