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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)/Beigeordnete Sachverständige (BS)

Beigeordnete Sachverständige (BS) sind international bekannt als Junior Professional Officers (JPOs), Associate Experts (AEs) oder Associate Professional Officers (APOs). Die Bundesregierung hat mit etwa 20 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als Beigeordnete Sachverständige geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO/BS-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 22.Februar 2019, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle


OECD - JPO, Junior Economist, ECO-Department, Paris


Junior Professional Officer (JPO) Junior Economist, ECO-Department, Paris
Sector/Unit: ECO-Department, Housing, labour mobility and the modern job market
Duration: 2 year with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!
 

Main duties and responsibilities:

Statistical work and analysis:

  • Carry out research and statistical work, including advanced applied econometric analysis.
  • Review documentation on a wide range of economic topics; survey economic research.
  • Use and/or establish programmes and procedures in various software packages as required for the implementation of econometric and statistical analysis, and the production of tables and graphs.


Research and drafting:

  • Contribute to the production of documents, working papers and publications resulting from the above activities, including drafting notes and preparing technical annexes.
  • Data collection
  • Gather information and data for the purpose of compiling specific databases. Check the data and ensure comparability.


Liaison and outreach:

  • Establish and maintain professional contacts and build networks with officials in national administrations, researchers, other international organisations and member country Delegations.
  • Undertake other tasks, as required, including proofreading of documents.



Profile of qualification:

Education:

  • Master’s Degree in economics. A PhD or equivalent would be a definite advantage.


Experience:

  • Two years of work experience with economic statistics and modern econometric techniques (especially in the area of panel data) as well as with the development, use and estimation of applied economic models.
  • Experience in using micro-level data would be a strong advantage.
  • Experience with regional and sector-level data would also be an asset.
  • International experience in research and analytical activities through studies, internships or one or two years of professional activities would be a plus.


Key Competencies:

  • An excellent written and oral command of one of the two official languages of the OECD (English and French) and working knowledge of, or willingness to learn, the other.
  • Knowledge of other languages would be an asset.
  • Knowledge of widely used software and econometric packages (such as Eviews, R, Stata or Matlab).