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Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen

Junior Professional Officer (JPO)/Beigeordnete Sachverständige (BS)

Beigeordnete Sachverständige (BS) sind international bekannt als Junior Professional Officers (JPOs), Associate Experts (AEs) oder Associate Professional Officers (APOs). Die Bundesregierung hat mit etwa 20 Internationalen Organisationen Abkommen zur Förderung von deutschen Nachwuchskräften als Beigeordnete Sachverständige geschlossen. Die Federführung des Programms liegt beim Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ); das Büro Führungskräfte zu Internationalen Organisationen (BFIO) ist verantwortlich für die Durchführung des Programms. Angesprochen sind Bewerber/innen mit deutscher Staatsangehörigkeit und mit erster Berufserfahrung nach abgeschlossenem Hochschulstudium.

Da es sich um ein Nachwuchsförderprogramm handelt, sollten Bewerberinnen und Bewerber im Regelfall zwischen zwei bis vier Jahren Berufserfahrung haben. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Internationalen Organisationen eine Altersgrenze existiert, hier ist die jeweilige Stellenausschreibung maßgebend (entscheidend für die Altersgrenze ist der Zeitpunkt der Aufnahme der Tätigkeit).


Wichtige Informationen zur Bewerbung (Bewerbungsvoraussetzungen, Bewerbungsformular, Details zur Stellenbeschreibung etc.) finden Sie auf unserer Website unter www.bfio.de, Stichwort: JPO/BS-Programm.

Bewerbungsschluss ist Freitag, der 22.Februar 2019, 24.00 Uhr MEZ


Kurzprofil der Stelle


ITU – JPO in Human Resources, Geneva


Junior Professional Officer (JPO), in Human Resources, Geneva
Sector/Unit: General Secretariat, Human Resources Management Department / Human Resources Planning and Development Division
Duration: 2 years with the possibility of extension for another year
Please note that for participants of the JPO-Programme two years work experience are mandatory!
 

Main duties and responsibilities:

a) IT/HR Development Skills

  1. Provide support to the Head, HR Planning and Development in the implementation of the different ERP/HR interfaces related to learning, performance and staff development;
  2. Analyse the ERP/HR work methodology and draft work procedures for the delivered systems;
  3. Analyse the ERP/HR and SharePoint architecture and applications and how it is used for learning, staff development and performance management;
  4. Propose and efficiently implement improvements for ERP/HR and SharePoint site structure.   


b) HR (learning, staff development and performance management) internal communication

  1. Develop creative and effective communication material to launch new HR projects and policies in the area of learning, staff development and performance management;
  2. Maintain and act on an internal communication plan for the HR Planning and Development service which includes dissemination of latest projects and policies, including an ITU learning catalogue, performance guidelines etc.;
  3. Ensure regular update of the HR SharePoint by collecting ideas and information from key HR stakeholders; and provide communication solutions which contribute to the success of the overall ITU HR Brand, particularly in the areas of learning and staff development;
  4. Perform any other duties as required.


Profile of qualification:

Education:

  • Master´s degree in Business Administration, HR management or a related field.


Experience:

  • At least two years of progressively responsible experience in HR project management and HR management processes.


Key Competencies:

  • Knowledge of one of the six official languages of the Union (Arabic, Chinese, English, French, Russian, Spanish) at advanced level and knowledge of a second official language at intermediate level.
  • Knowledge of a third official language would be an advantage.
  • Core Competencies: Organizational Commitment; Results-Focused; Applying Expertise; Effective Communication; Teamwork and Collaboration; Learning and Knowledge Sharing.
  • Essential Functional Competencies: Planning and Organizing; Analysis, Judgement & Decision Making; Client and Service Orientation.
  • Essential Technical Competencies: Ability to develop innovative and creative communication solutions and to identify priority activities; Ability to adapt, show discretion and act courteously in all circumstances; Advanced Computer Skills; Good presentation skills, including production of brochures; electronic innovative communication solutions and ability to write reports.